Tehnoloogia areng on teinud inimestele kättesaadavaks uudsed tervise juhtimise tööriistad ning lähiaastatel see areng järjest kiireneb. Täna kättesaadavad lahendused keskenduvad eelkõige konkreetsete terviseandmete haldamisele (uni, dieet, sammud, sportimine jne). Nende peamiseks probleemiks on:
- Lahenduste monofunktsionaalsus
- Piiratud kasutajate hulk
- Ravisüsteem ei oska selliste terviseandmetega suurt midagi peale hakata
- Andmete koondumine suurkorporatsioonide kinnistesse ökosüsteemidesse
Erinevad allikad väidavad, et tervise juhtimiseks vajalikud andmed jaotuvad tulevikus järgmiselt:
- 10% vajalikust infomahust moodustavad meile seni tuntud raviandmed
- 20% infost tuleb meie geneetikast
- 30% koguvad inimesed ise (kaal, uni, kalorid, vererõhk, pulss jne)
- 40% meid ümbritsevast sotsiaalsest keskkonnast
Selle andmemahu haldamiseks ja kogumiseks täna ühtne süsteem ja kokkulepped puuduvad.
Oluline on luua tervisekäitumist toetav infrastruktuur (nn isiklike tervisekontode lahendus), mis aitaks inimestel oma tervist juhtida, andmeid turvaliselt ja süsteemselt koguda, hallata, analüüsida, jagada. Suure osa saab ära teha erasektor (nt juba praegu on erinevates riikides arendamisel ja testimisel erinevad tervisekontode keskkonnad), kuid kindlasti on oma roll siin ka riigil.
Teatud käitumist võiks väärtustada mitte ainult rahaliselt (näiteks kui inimene on kord aastas hambaarsti juures käinud, siis järgmisel aastal on riigipoolne hüvitis suurem ja kui inimene oma tervise eest ei hoolitse, siis on väiksem), vaid ka ajaliselt (saaksid järjekorras kiiremini ette gripihooajal, kui gripivaktsiin tehtud ning onkoloogi juurde saad kiiremini, kui oled skriiningus osalenud). Kogutud infohulga kasvades tekivad uued ja uued sarnased motivatsiooniskeemid.